Tjejen ökar i vikt, yey!

2011-06-07
13:15:51


Nu har vi varit på BVC. Alicia hade gått upp 200g sen sist, så det var toppenbra. Nu ska hon bara fortsätta med det! Just nu ligger vi och myser i sängen, dock har lill-gumman somnat ifrån mig, som vanligt. Hihi. Jag skulle oxå behöva sova, men det går inte. Har legat och vändit och vridit mig i en halvtimme tills jag gav upp och hamnade här istället. Ajaaa, det är ju kanske bra, så kan jag somna tidigt ikväll.






...En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag just har fött.



Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.



Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Sorgen och glädjen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.



Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har ingen sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark...



 
Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback


  Presentation av dig själv här.