tårta.

2008-05-08
12:01:42


jag tror att jag hittade ett bra recept som jag även kan göra dubbel sats så det blir långpanne storlek ; )


Ingredienser

4 ägg
2½ dl socker
1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
½ dl potatismjöl
1 msk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Tillbehör:
24 cm form , gärna med löstagbar kant . Räcker till 10 - 12 personer .

Gör så här

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och socker riktigt poröst så det inte knastrar om det längre.
Häll i det kokande vattnet under vispning.
Stäng av vispen och sikta ner torrvarorna. Enklast är att hålla en sikt över bunken och försiktigt lägga i först mjöl, sedan bakpulver, potatismjöl och vaniljsocker och sen skaka ner mjölblandningen.
Blanda om försiktigt, häll sedan i en smord bröad form.
Grädda tills kakan fått fin färg och stickan känns torr, ca 30-40 minuter, min ugn krävde 40 minuter.


såå, nu blir det till att baka. men först ska jag äta frukost.


 
Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback


  Presentation av dig själv här.